چرا کارتهای بانکی تاریخ انقضا دارند؟
دوشنبه 20 دی 1395
14:08
[ ]
کارتهای بانکی و اعتباری در اختیار مشتریان عمدتا دارای تاریخ انقضا بوده و بعد از مدتی مشتری باید نسبت به تمدید آن با پرداخت کارمزدی اقدامی کند. روند معمولی در سراسر دنیا که این روزها سازمان حمایت آن را تضییع حقوق مصرفکننده میداند.
اما ویژگی خاص دیگر این کارت ها داشتن تاریخ اعتبار استفاده از آن است که با پایان این تاریخ دیگر مشتری قادر به دریافت خدماتی که از طریق این کارتها قابل انجام است، نخواهد بود.بنابراین باید با مراجعه به بانک صادرکننده کارت نسبت به تمدید تاریخ و دریافت کارت جدید اقدام کنند که در این حالت با توجه به خدماتی که دریافت میشود به روال مرسوم باید کارمزد آن را نیز پرداخت کند.
این در حالی است که اخیرا سازمان حمایت از مصرفکنندگان نسبت به این موضوع گلهمند شده و ابعادی از آن را مورد انتقاد قرار داده است.نوابی -رئیس سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با طرح این سوال که چرا کارتهای بانکی باید تاریخ اعتبار داشته باشند و پس از اتمام آن مردم به عنوان مصرفکننده هزینهای را برای تمدید آن بپردازند، گفته است که در این حالت مشتری باید به بانک رفته، فرم پر کند و پرداخت پول اضافهای را هم انجام دهد که این موضوع از نظر سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان تضییع حقوق مصرفکننده است.
[ بازدید : 53 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]